Myssöndag med bästa Ellsan!

For till stallet vid halv sju igår. Tog med mig lådan jag köpt så när jag kom dit la jag ner dressyrschabraket, benreflexerna, svampar, halsduk, tröja, filt och lite annat av Ellas grejer dit och sedan ställde jag in den i sadelkammaren. Helt perfekt, nu vet jag vart allt finns!

Runt sju kom Julia och eftersom någon redan mockat och fyllt hönäten så gick vi direkt och hämtade hästarna, det regnade - och hade regnat hela dagen - så därför fick de komma in någon timma tidigare, de uppskattade de väldigt mycket. Så fort de hörde oss börja de gnägga och ställde sig vid utgången! Jag tog som vanligt C och Ella, Julia tog Amadeus också fick Matrix och Valle springa lös in.

Väl inne i stallet så fick Ella äta upp sin mat och sedan tog jag ut henne i gången, hon fortsatte äta av höet eftersom de har hönät så hon nådde dit ;), också var det bara att börja dra av henne allt vatten .. Tog en liten stund men skönt tyckte hon det var. Borstade av henne sedan, fixade man och svans och kollade hovarna. Innan hon gick in i boxen fick hon även på sig ett fleecetäcke så hon skulle torka!
Hade med lillkameran så här har ni några k a s s a bilder från igår!






Idag åker jag inte dit, vi får se om jag hinner imorgon kväll beroende på när jag kommer hem från Mattu, men onsdag ska jag försöka ta mig dit iaf!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0