Ella 21/9 - Dags att ta tag i galoppen!

Kom hem halv tio igår, duschade och sedan behövde jag skriva klart bokrecensionen och sedan packa gympakläder osv. Kom i säng senare än vänligt och var trött som ett as imorse, men snäll pappa som man har så skjutsa han mig!

Kom iaf till stallet halv åtta, tänkte mocka åt Ella men Miriam hade fixat allt så då satt jag och vänta på Julia i en halvtimma, när hon kom så hämta vi hästarna direkt. Ella hade fått en ny grimma, en blå en! Också hade de fått hönät i boxarna, härligt det.
Knöt fast henne utanför hennes box och stängde boxdörren, men eftersom hönätet var ganska nära så kunde hon äta ändå, och när jag sadlade så ville hon inte riktigt vara med så hon flyttade sig några steg och stannade och åt ur Connys hönät haha. 

Hon var lugn iaf, inte riktigt som sist men lugnare än förr. Kunde trava på i ett normalt tempo runt fyrkantsspåret, härligt. Prövade lite skänkelvikning också, hon flyttar sig som en gud för vänster skänkel - otroligt. Men för höger har hon lite svårare, ska inte bara skylla på dock då jag är sämre där också.
Red mest bara runt på volten, gjorde åttor, flyttade henne åt olika håll osv.

Mot slutet skulle jag pröva att ta en galopp, Miriam har sagt att hon har svårt för galoppen, och typ alltid haft så jag hade inga förväntningar direkt. Och så sant, det gick inte, hon slängtravade och drog iväg. Tråkigt .. Blir helt enkelt till att bygga mer muskler, träna galoppfattningar från marken och sånt. Sakta men säkert, så kommer det nog ordna sig!

Det är verkligen kul att rida henne nu, förut kunde vi knappt trava för att jag blev så less då hon bara sprang på och inte lyssnade. Men nu kan vi trava runt i ett lugnt tempo och göra massa saker. Kul att det märks skillnad, känns verkligen som om att vi börjar komma överens väldigt bra i ridningen nu! Mitt lilla hjärta♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0