Konditionsträning osv.

I fredags när jag red med Julia så pratade vi mycket om hästarna, alltså Ella & Matrix, och att de hade så dålig kondition osv. Så nu ska vi kanske börja träna dem tillsammans, Julia sa något om det när vi ridit iaf. Vilket jag tycker lät grymt kul!

Jag ska försöka åka dit minst tre dagar i veckan och rida, varav minst en uteritt i veckan om jag har sällskap. Helst klättra, och sådant bra. Har för mig att de finns ganska bra backar där runt gropen typ?
Ella behöver det verkligen! Igår gick vi uppför en mini backe i skogen som var ganska brant, eller njaa, men iaf så när vi kom upp så var hon typ slut. Hihi, sötan då.

Vi sa även att vi kanske skulle löshoppa dem någon dag kanske, kul det.
Så nu ska vi köra konditionsträning, bygga muskler och så måste jag försöka hålla på med henne så ofta jag kan då hon blir så mycket lugnare då. Man märker sådan skillnad, om man t.ex är där tre dagar i veckan och bara borstar och myser så är hon så himla lugn och snäll, men nu när jag vare borta i en vecka så var hon jättestressad och töntade sig när jag gjorde i ordning henne. Det tycker jag är onödigt och jobbigt, men det är ju mitt fel så nu ska vi göra om allt.


Vi ska allt visa vad vi går för!
Foto: Bea Byström.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0