Who run the world? Girls!

.. eller ston? Haha, nejmen! Ella var sådär att rida idag, hon var ganska mycket på tårna och skulle gärna ta tag i bettet mot slutet. Började i alla fall med att jag skulle visa Jullan vad duktig hon var som inte fjantade sig längre när man sitter upp, SJÄLVKLART så fjantade hon sig idag - men upp kom jag, efter två minuter så insåg hon att det var lönlöst. 

Skrittade fram i ca. 10 minuter och jobbade henne sedan lång och låg på lite volter. Efter typ 5-10 minuter fick hon världens ryck och bara hoppade rakt upp i luften och försökte sticka, fan vad förbannad jag blev! Tog tag i henne direkt och svängde så kom hon ner på jorden efter några skutt rakt upp, grr... Det var efter det hon började ta tag i bettet också, tror att hon har ALLDELES för mycket överskottsenergi nu. Skulle vara väldigt skönt att typ fara till ÖOR eller nå och släppa henne så hon får springa av sig ordentligt, hos oss vågar jag inte släppa henne, då lär hon halka eller sträcka sig. 

I alla fall så tyckte Jullan att hon hade blivit mycket finare sedan sist hon såg oss, kul att höra sådant i alla fall! Önskar bara att man kunde ta tag i ridningen nu, men det går ju inte pga. snön/isen. Önskar hon hade haft boots så man kunde trava än fast det är lite halt iaf... Hon har verkligen för mycket energi nu! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0