Ella 16/1

Igår red jag ju som sagt Ella. For dit så jag var där åtta, Julia skulle komma lite senare så jag mockade igenom Ellas box än fast det var mockat haha... Tyck bäst om att mocka själv, ska inte vara småkluttar kvar ;) nejmen, fanns ju inget annat att göra! 

När hon kom hämta vi in alla hästar och sedan fixade jag Ella. Nyskottat på plan typ,  lite halt under den lilla snön så det blev bara skritt. Först på långa tyglar, tre varv åt varje håll, och sedan kortade jag upp tyglarna.
Fokuserade mycket på min sits och att Ella skulle slappna av så jag gick aldrig rakt fram typ - skänkelvikningar, volter, snett igenom osv. Då lugnar hon sig, när hon inte hinner tänka på allt runt omkring och blir sysselsatt varje sekund så hon inte tycker det är tråkigt. 
Red bara 20 minuter, men det var ju dock andra gången efter vilan så det var lugnt :)


GODNATT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0