Gårdagens ridpass


Printscreen från filmen i söndags.

For till stallet 19.00 igår och red. När jag kom dit så hade Julia redan tagit in hästarn så jag tog bara ut Ella på gången och borstade henne ett bra tag (ni skulle sett hur skitig hon var, KATASTROF) också kratsa jag hovarna osv. Sadlade, satt på benskydd fram och tränsade. 

Även igår stod hon stilla när jag skulle hoppa upp, jag blir så glaaad av det - gör typ min dag nu!! Jag vet dock inte om hon har börjat inse att det inte är lönt eller om hon helt enkelt trivs bättre med mig nu, för ALLT har börjat bli bättre. Hon kommer till mig i hagen, går utan att stressa upp sig som förr från hagen på kvällen, hon trippar inte runt på tå när man ska till ridbanan osv. Men det är iaf skönt att hon börjar komma ner på jorden! (: 

Iaf, skrittade fram i 10 minuter och sedan gjorde jag "raka" serpentiner (haha) med halter på medellinjen vilket funkade helt ok. Fortsatte med att jag på ena långsidan ställde henne inåt, gjorde en halt i hörnet också hade jag henne rakställd kortsidan, halt i hörnet också rakställd andra långsidan och på sista kortsidan ställde jag henne utåt! Det funkade helt ok det med, hon var lite tjaffsig men när jag verkligen SATTE mig ner och var mjuk så funkade det bra! Skrittade sedan av i ca. 5 minuter, blev bara 25 minuters ridning men det är iaf bättre än inget! 

Vill ha bra underlag NUUUU.

Kommentarer
Postat av: Inger

Så kul att höra att det fungerar så bra nu. Har ni tagit några lektioner än?

2012-02-01 @ 20:21:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0