Lindor


Det snyggaste som finns är nog ändå när man har lindat hästen ben när man rider osv. Älskar det! Synd för mig bara att jag INTE KAN linda ben... Inget man fick lära sig på ridskolan och inget vi använde på Piccabbo eller Ella för den delen. Jag lindade Piccas ben under en vecka ungefär när han gått omkull och gjort illa sig, dock var det bara för att ha i boxen så det var inte sådär supernoga också var det äver ett år sedan också... 

SÅ istället för att sitta här och klaga över det ska jag ta och lära mig istället! Jag vet på ett ungefär hur man gör, bara inte hur hårt och så det ska sitta, haha.. Har ni några tips får ni ju gärna slänga in en kommentar - DÅ blir jag glad :)

Kommentarer
Postat av: Elin

Sv: Jo jag gör det för jag skulle bli så himla nervös annars. Jag hatar att höra min egna röst och jag har alltid svårt att prata inför andra så som redovisningar i skolan och sånt. Sen ville jag inte glömma något heller som jag oftast brukar göra... jag litar inte riktigt på mig själv så därför låter det så dumt. Sen är jag så förkyld eller liksom har så ont i halsen att jag inte kan svälja så jag ville bara göra det så snabbt som möjligt. Men det är ju inte det viktigaste, jag ville bara få fram budskapet. :)

2012-01-03 @ 17:19:07
URL: http://elevating.blogg.se/
Postat av: Bea

Några små tips*

* dom ska lindas så hårt så att dom sitter kvar men inte så att de klämmer, du ska alltså kunna streacha dom även fast du lindat dom på benen.

* Ha alltid underlägg under lindorna!!! Annars så kan hästen få klämmärken = det blir vita fläckar på benen. (brännmärken)

* När man lindar ser man till så att ingenting knövlar sig! det kan också orsaka yttre skador på benen.

* hett tips! Använd inte fleecelindor när du rider, man måste vara grymt duktig på att linda dom bra för att dom ska hålla.

* Linda inte över hela hovskägget... utan linda bara LITE nedanför Sporren... så att du fäster lindan. =)



Några få saker som jag lärt mig i stallet! =)

2012-01-03 @ 18:52:43
URL: http://beabystrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0